Hoe persoonlijker de beleving, hoe meer impact en betrokkenheid bij de bezoeker en hoe beter de boodschap beklijft. Belangrijk, nu er een nieuwe generatie komt met andere wensen en eisen.
Staat de volgende generatie te springen om actief deel te nemen aan de beroepsverenigingen en hun congressen of moeten deze juist alles uit de kast halen om de Next Gen te enthousiasmeren? Sommige rollen bijna de rode loper uit, zo blijkt uit een rondgang en dat is zeker niet vergeefs.
Een wereld die snel en digitaal geworden is en die draait om beleving vraagt om een beurs-ervaring die met zijn tijd meegaat. Het antwoord: audiovisuele technologie en onderscheidende content. “Iedereen wil maximale exposure van zijn product of merk. Kom in ons hightech experience center proeven en voelen hoe deze het grote verschil maken”, zegt Francis Zelak van First Impression.
Marius Smit was marketingexpert, werd oprichter van Plastic Whale dat afval opvist uit de Nederlandse grachten en havens waarvan nieuwe circulaire producten worden gemaakt. De Amsterdammer is een verbinder pur sang waarmee hij voortdurend nieuwe bewegingen in gang zet.
In de meest dynamische stad van Nederland staat het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC). “Het Rotterdam Ahoy Convention Centre met zijn 35 zalen en het grootste auditorium van het land is uniek vanwege de combinatie met de Ahoy Arena en de zes Beurs- & Evenementenhallen van Rotterdam Ahoy”, zegt Karin Segers, de nieuwe Director of Conventions.
Lichtgewicht aluminium stands, herbruikbare tapijttegels en panelen, stoelen van PET-vilt en milieubewakers: qua duurzaamheid doen veel venues een tandje erbij. ‘We gooien niks weg.’
Bedrijven zoeken steeds vaker naar een duurzaam alternatief voor hun CO2-proestende vliegreizen. Nobel, maar er zijn nog wat hobbels, zo blijkt. “Op dit moment is het boeken van een groepstreinticket lastiger dan een wiskundeproefwerk”, zegt een organisator van incentivereizen.
Aandacht voor ‘good food’ is voor elke vak- of publieksbeurs een smaakmaker en kan daarmee voor een belangrijke meerwaarde zorgen. Hoe belangrijk maak je het F&B-aanbod in je marketing? We vroegen het aan vier ervaringsdeskundigen.
F&B op de grote festivals vormt vaak een belangrijke smaakmaker voor cateringconcepten in andere sectoren. Wat dit jaar nieuw was op Lowlands, vind je de komende maanden terug op bijvoorbeeld het kerstevent van Rabobank en Vakantiebeurs 2024. En de food-introducties voor festivalseizoen 2024 zijn al in voorbereiding, zo leert een rondgang langs de festivalcateraars.
Bugaboo behoeft als misschien wel het populairste kinderwagenmerk ter wereld meestal weinig introductie. Maar over welke boeg gooit dit van oorsprong Nederlandse bedrijf het dan toch als het gaat over livecommunicatie? "We gaan zeker niet op alle babybeurzen staan", zegt Rose Takens, Brand & Retail Marketing Manager Benelux. PR-events en evenementen van retailers hebben de voorkeur.
Niet zo lang geleden kreeg Jonneke de Zeeuw een mooi compliment van een manager die de hele dag haar foodiebags – 100% halal, kosher, vegetarisch en 85% veganistisch – had lopen uitdelen aan haar medewerkers. De internationale inhoud van de tas had tot andere gesprekken geleid, maar bovenal was er die collega die tot tranen […]
De Belgische Isabel Verstraete, marketing-communicatiespecialist met een lange staat van dienst, werkt sinds 2011 als onafhankelijk merkstrateeg en consultant. Haar boek ‘Does Your Brand C A R E? Building a Better World with the C A R E Principles’, gepubliceerd in 2021, maakte van haar een auteur, als ook podcaster en spreker. Haar grote missie […]
Sociologe Suzan Kuijsten (43) is de vrouw achter Charlie Jones en Thinkc en heeft een belangrijke missie: mensen slimmer in stress maken. Ze geeft succesvolle lezingen, trainingen en workshops over dit onderwerp, schrijft boeken en columns en was bestuurslid van International Stress Management. Zij is de auteur van Gek op Stress (maar niet altijd) en […]
De Jaarbeurs in Utrecht heeft een ambitieus en duurzaam plan voor de toekomst gelanceerd. Wat betekent dit voor de beurzenbranche? En is inkrimping van de beursoppervlakte tot circa 65.000 vierkante meter negatief of positief nieuws? Wij vroegen het vijf vakgenoten. Alexander van de Kerkhof, directeur PlusProducties, producent van onder andere 50PlusBeurs en Nationale GezondheidsBeurs ‘Ook […]
Wat is de wereld nog zonder Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter? Veel organisaties en bedrijven zetten social media breed in als belangrijk sales- en communicatiekanaal. Andere zweren nog bij (mail)post en poster. Hoe zit dat in de congresindustrie? Anita van Zanten, Managing Director Interactie ‘Ouderwetse folder bleek juiste aanjager’ “Als we reclame willen maken voor […]
Hoe innovatief is eigenlijk de beurzenbranche? Is er sprake van échte vernieuwing en waar zit die dan in, of blijft toch gewoon veel bij het oude? We vroegen vijf vakgenoten naar hun mening over innovatie in de beurzenbranche. André Hoeben, CEO Gielissen Standbouw ‘Kwestie van de lange adem’ “Innovatie in de beurzenbranche is een lastig […]